Natječaj za sudjelovanje u programu ERASMUS za ak. god. 2013./2014. – nastavno i nenastavno osoblje

Raspisan je natječaj za sudjelovanje u Programu ERASMUS u ak. god. 2013./2014. i financijsku potporu nastavnom i nenastavnom osoblju Sveučilišta u Zagrebu i njegovih sastavnica koje odlazi na mobilnost u inozemstvo u svrhu održavanja nastave odnosno stručnog usavršavanja u zimskom i ljetnom semestru ak. god. 2013./2014.

Rok za prijavu: 17. lipnja 2013.

KLASA: 605-01/13-22/31

URBROJ: 380-153/037-13-1

Na temelju odluke Rektorskog kolegija u širem sastavu sa sjednice održane 13. svibnja 2013. i sklopljenih Erasmus bilateralnih sporazuma s inozemnim visokoškolskim ustanovama

SVEUČILIŠTE U ZAGREBU

raspisuje

NATJEČAJ

za sudjelovanje u Programu ERASMUS u ak. god. 2013./2014. i za financijsku potporu nastavnom i nenastavnom osoblju Sveučilišta u Zagrebu i njegovih sastavnica koje odlazi na mobilnost u inozemstvo u svrhu održavanja nastave odnosno stručnog usavršavanja u akademskoj godini 2013./2014.

OPĆI DIO

Natječaj se odnosi na program mobilnosti nastavnog i nenastavnog osoblja Sveučilišta u Zagrebu i njegovih sastavnica u zimskom i ljetnom semestru akademske godine 2013./2014., u svrhu održavanja nastave na partnerskoj visokoškolskoj ustanovi (nastavno osoblje) ili stručnog usavršavanja na inozemnoj ustanovi (nastavno i nenastavno osoblje).

Sveučilištu u Zagrebu je 2009. godine dodijeljen „Erasmus University Charter“ (255154-IC-1-2009-1-HRERASMUS-EUCX-1; HR ZAGREB01), čime je omogućeno sudjelovanje u Erasmus programu.

Natječaj za mobilnost nastavnog i nenastavnog osoblja raspisuje se na osnovi Erasmus bilateralnih sporazuma koje je Sveučilište u Zagrebu potpisalo s određenim visokoškolskim partnerskim ustanovama (popis se nalazi u Posebnom dijelu Natječaja).  Iznimke od ovog uvjeta su prijave za odlazak na stručne radionice (tj. (Erasmus) Staff Training Week) koje organiziraju strane visokoškolske ustanove. Individualni Erasmus sporazum se iznimno u tom slučaju može potpisati neposredno prije mobilnosti. U slučaju prijave za stručno usavršavanje na ustanovi koja nema status visokog učilišta, nije potrebno sklopiti bilateralni Erasmus bilateralni sporazum.

Sveučilište u Zagrebu osigurava u okviru potpisanih bilateralnih sporazuma s visokoškolskim partnerskim ustanovama veći broj mjesta nego što je moguće financirati iz sredstava koja Sveučilištu u Zagrebu dodjeljuje Agencija za mobilnost i programe EU.

Svrha natječaja

Nastavno i nenastavno osoblje može se prijaviti za mobilnost u svrhu:

    Održavanja nastave (nastavno osoblje)

    Stručnog usavršavanja (nastavno i nenastavno osoblje) – detaljnije u Uputama za prijavu na Natječaj u Posebnom dijelu Natječaja.

Mobilnost u svrhu održavanja nastave mora trajati najmanje jedan (1) dan odnosno najmanje 5 sati nastave ili minimalan broj sati propisanih Erasmus bilateralnim sporazumom. Preporuča se minimalno trajanje aktivnosti Održavanje nastave od 5 dana kako bi korisnik mogao dati doprinos nastavnom programu i međunarodnom akademskom životu na partnerskoj ustanovi. Mora postojati ravnoteža između broja dana provedenih na aktivnosti i sati održane nastave.

Mobilnost u svrhu stručnog usavršavanja mora trajati najmanje 5 dana (iznimno, i kraće od 5 dana ali za to moraju postojati objektivni razlozi).

Započeta aktivnost mora se održati u kontinuitetu te se ne može prekidati, osim ako za to postoje objektivni razlozi.

Mobilnost u sklopu programa Erasmus u ak. god. 2013./2014. može se ostvariti od 1. srpnja 2013. do 30. rujna 2014.

Tko se može prijaviti

Na natječaj se može prijaviti nastavno i nenastavno osoblje Sveučilišta u Zagrebu i njegovih sastavnica:

u stalnom radnom odnosu na Sveučilištu u Zagrebu ili njegovim sastavnicama tj. osobe u znanstveno-nastavnim, umjetničko-nastavim i nastavnim zvanjima te u suradničkim zvanjima asistenata koje su zaposlene na Ugovor o radu kao i znanstveni novaci koji su uključeni u izvedbu nastave te stručno i administrativno osoblje zaposleno na Ugovor o radu,

s hrvatskim državljanstvom ili državljanstvom neke druge države sudionice programa (države članice EU, EFTA države, Turska i Makedonija), statusom izbjeglice, osobe bez državljanstva odnosno/ili s registriranim stalnim boravištem u RH.

Vanjski suradnici, zaposleni na Ugovoru o djelu, ne ispunjavaju uvjete za prijavu na Natječaj.

Kod aktivnosti Održavanje nastave sudionici moraju imati znanstveno-nastavno zvanje, umjetničko-nastavno ili nastavno zvanje odnosno suradničko zvanje asistenta. Moguće je sudjelovanje zaposlenika u statusu znanstvenog novaka uz uvjet da su uključeni u izvedbu nastave.

Kod aktivnosti Stručno usavršavanje sudionici mogu biti članovi nastavnog i nenastavnog osoblja. U slučaju stručnog usavršavanja na ustanovi koja nema status visokog učilišta, odnos između člana osoblja i dotične ustanove određen je samo individualnim planom rada te nije potrebno sklopiti Erasmus bilateralni ugovor.

Određeni broj mjesta unutar ovoga Natječaja bit će izdvojen za odlazak na Erasmus radionice koje organiziraju strana sveučilišta (v. Upute u Posebnom dijelu Natječaja).

Napomena: Ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju 1. srpnja 2013. godine, bit će moguć odlazak i na stručne radionice (tj. (Erasmus) Staff Training Week) u organizaciji visokoškolskih ustanova iz Islanda, Norveške, Lihtenštajna, Švicarske i Turske, nakon potpisivanja individualnog Erasmus sporazuma neposredno prije mobilnosti. Mobilnost u navedene zemlje bit će moguća i za stručna usavršavanja na ustanovama koje nemaju status visokog učilišta.

Financijska potpora

Financirat će se najviše 5 dana mobilnosti, ali sama mobilnost može trajati i duže odnosno kako je dogovoreno s inozemnom ustanovom.

Pojedinačna financijska potpora za nastavno i nenastavno osoblje uključuje iznose za troškove života i stvarne putne troškove (u najvišem iznosu do 500 eura u kunskoj protuvrijednosti, detalji i pravila nalaze se u Uputama za prijavu na Natječaj u Posebnom dijelu Natječaja). Iznosi za troškove života predstavljaju 70% od najviše dnevnice određene od strane Europske komisije. Tablica iznosa za životne troškove nalazi se u Posebnom dijelu Natječaja. U Tablici prikazani iznosi mogu biti dijelom oporezivi (više u Uputama u Posebnom dijelu Natječaja).

Nastavno i nenastavno osoblje koje se prijavi na Natječaj, uz uvjet da mu je prijava prihvaćena, ali ne uđe u krug stipendiranog osoblja, može na razmjenu otići o vlastitom trošku (tzv. zero-grant staff). Na zero-grant staff se primjenjuju sva pravila kao i za (ne)nastavno osoblje koje će primiti Erasmus financijsku potporu.

Nastavno i nenastavno osoblje s invaliditetom ima pravo na uvećani iznos financijske potpore, ovisno o stupnju invaliditeta. Prijavi je potrebno priložiti potvrdu ovlaštene ustanove iz koje se vidi stupanj invaliditeta. Postupak prijave za dodatna financijska sredstva opisan je u Uputama u Posebnom dijelu ovog Natječaja.

Osoblje ne može dobiti financijsku potporu u okviru programa Erasmus ukoliko će njihov boravak u inozemstvu biti paralelno financiran iz drugih sredstava koja potječu iz Europske unije.

Odabir kandidata i objava rezultata

Odabir kandidata provest će  Odbor za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Zagrebu. Prednost za dodjelu financijske potpore imat će kandidati:

    koji odlaze na prvu mobilnost u okviru programa Erasmus te koji još nisu primili financijsku potporu u okviru programa Erasmus,

    koji nisu primili financijsku potporu u okviru Programa bilateralne mobilnosti u ak. god. 2008./2009.) te

    kojima u 2011., 2012. i 2013. Sveučilište u Zagrebu nije financiralo mobilnost temeljem standardnih međusveučilišnih sporazuma.

Prijavljeni kandidati ocjenjivat će se i prema sljedećim kriterijima poredanim po redu važnosti:

    kvaliteta nastavnog plana/plana rada

    korist za daljnji rad na matičnoj ustanovi

    dužina boravka u skladu s opsegom aktivnosti

    način diseminacije iskustva po povratku na matičnu ustanovu

    sveopća kvaliteta kandidata.

U obzir će se uzimati i sljedeći kriteriji:

za održavanje nastave:

     6.  znanstveno-nastavno, umjetničko-nastavno i nastavno zvanje te stručno i administrativno osoblje

     7.  suradničko zvanje višeg asistenta

     8.  suradničko zvanje asistenta i status znanstvenog novaka

za stručno usavršavanje:

     6. suradničko zvanje asistenta i status znanstvenog novaka

     7. suradničko zvanje višeg asistenta

     8. znanstveno-nastavno, umjetničko-nastavno i nastavno zvanje te stručno i administrativno osoblje.

U obzir će se uzimati ravnomjerna zastupljenost svih sastavnica Sveučilišta.

U slučaju više prijava za isto mjesto dogovoreno određenim Erasmus sporazumom prednost će imati  kandidati čiji je matični fakultet/akademija sklopila dotični Erasmus sporazum.

Isti kandidat može se prijaviti samo jedanput u sklopu ovoga Natječaja.  U slučaju da kandidat dostavi više prijava sve prijave smatrat će se nevažećima.

Rezultati će biti objavljeni na stranicama Ureda za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Zagrebu http://international.unizg.hr/ po završetku natječaja, a izabrani kandidati te uredi/kontakti za međunarodnu suradnju njihovih sastavnica bit će obaviješteni putem elektroničke pošte. Sveučilište će objaviti rang-listu kandidata za aktivnost Održavanje nastave te rang-listu za aktivnost Stručno usavršavanje. Odbijeni kandidati bit će pisanim putem obaviješteni  o razlozima odbijanja.

Izabrani kandidati sklopit će sa Sveučilištem Ugovor o financijskoj potpori u svrhu boravka na inozemnoj visokoškolskoj ustanovi. Ugovor su dužne sklopiti i osobe koje neće primiti financijsku potporu (zero-grant staff) jer se na njih primjenjuju sva pravila kao i za članove osoblja koji primaju Erasmus financijsku potporu.

Prijava na natječaj

Prijavu sačinjavaju sljedeći dokumenti:

    prijavni obrazac

    ispunjen i potpisan obrazac za prijavu mobilnosti u svrhu održavanja nastave/stručnog usavršavanja ovjeren od prihvatne ustanove kao i od matičnog fakulteta/akademije (osoblje koje se prijavljuje na Erasmus radionice prijavni obrazac može dostaviti naknadno)

    pozivno pismo s prihvatne ustanove (fakultativno)

    životopis na hrvatskom ili engleskom jeziku (poželjno na Europass obrascu), do 4 stranice

    dokaz o zaposlenju na Ugovor o radu na matičnoj ustanovi te da će Ugovor važiti za cjelokupno vrijeme trajanja boravka na inozemnoj visokoškolskoj ustanovi (ne slati kopiju Ugovora o radu)

    potpisana suglasnost dekana/rektora za odsustvo kandidata s radnog mjesta za vrijeme planirane mobilnosti.

Rok za prijavu:

    zaključno do ponedjeljka, 17. lipnja 2013.

Prijave s popratnom dokumentacijom potrebno je dostaviti:

    u papirnatom obliku (osobno ili poštom) na adresu:

          Sveučilište u Zagrebu

          Trg maršala Tita 14

          10 000 Zagreb

          (sa naznakom: Natječaj za Program ERASMUS – nastavno i nenastavno osoblje, ak. god. 2013./2014.)

    i u elektroničkom obliku na e-mail adresu: staff@unizg.hr.

Prije prijave na Natječaj kandidat je dužan kontaktirati nastavnike/djelatnike/voditelje katedri, zavoda ili ureda na ciljnoj inozemnoj visokoškolskoj ustanovi tj. kontakt osobu u ustanovi koja nema status visokog učilišta te dogovoriti nastavni plan tj. plan rada i datume svoga boravka.

Nepotpune prijave, prijave pristigle nakon naznačenog roka (u obzir će se uzimati datum na poštanskom pečatu) te prijave podnesene samo elektroničkim putem neće se uzeti u razmatranje.

Prijavom na Natječaj kandidat pristaje da se njegovo ime i podaci vezani uz željenu mobilnost javno objave u rezultatima Natječaja.

Za dodatne informacije obratiti se kontakt osobi:

    Renata Hranjec, Ured za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Zagrebu, tel. 4698 102, staff@unizg.hr

POSEBNI DIO

Posebni dio ovog Natječaja sadrži:

   

  1. Popis visokoškolskih ustanova s kojima su potpisani bilateralni Erasmus sporazumi o razmjeni nastavnog i nenastavnog osoblja za akademsku godinu 2013./14.
  2. Prijavni obrazac
  3. Nastavni plan (održavanja nastave) – nastavno osoblje
  4. Plan rada (stručno usavršavanje) – nastavno i nenastavno osoblje
  5. Europass obrazac za životopis
  6. Upute za prijavu na Natječaj
  7. Tablica iznosa za životne troškove (iznosi izraženi u EUR)
  8. Zajednički europski referentni okvir za jezike (ZEROJ/CEFR) – tablica razina jezičnih vještina
  9. Prijavni obrazac za osobe s invaliditetom